jaxon

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2012

Bildkavalkad från valpträffen.

Av ingrid krabbe - 14 oktober 2012 16:56

Äntligen dax att få träffa Jaxons pappa Askimvikens Maximilian "in real life".

Valpträffen blev här hemma hos oss eftersom det är gott om plats för alla 8 hundar som kom att springa på.

Kan nog säga att vi hade tur med vädret. För om allt det regnet som kom, hade kommit i snöform, ja då hade vi nog varit insnöade nu!!!!!!!

Som ni förstår så blev det en blöt tillställning och ingen hund var egentligen till sin fördel.

Förutom pappa Maxi och mamma Quilla då som hade förstånd nog att gå under tak när det regnade som värst.

Och allt blev lite hipp som happ med korvgrillning, kaffe och äpplepaj, men hos oss får man ta det som det kommer   . Har väl aldrig varit den där organiserade typen när det gäller tillställningar, men sån är jag och jag hoppas att alla fick nåt i magen i alla fall.


Nu ett gäng bilder med blandad kvalitet. Antingen var det suddig eller regn på linsen. Eller åxå försvann motiven innan jag hann med   


 

Huvudpersonen och hedersgästen, pappa Maxi. Vilken hund. Det är VÄLDIGT mycket hund vill jag lova.


Å så säger de att han är avfälld !!!!!!  Får Jaxon ärva denna pälsen så vet jag en som får jobb!!!!


   

Tror nog att Cecilia håller hov här för alla tittar och lyssnar sååå på henne. Maxi givetvis hos sin matte.


En våt Jaxon med en lika våt Tippa i bakgrunden.


   

Har ingen aning om vem som är vem. Bara en salig röra av valpar.


Söta Uno som bor hemma hos pappa Maxi i Härryda.


Å Maxi viker inte en tum från matte Margaretas sida. Alltid beredd !!!!!



 

Tippa, den suddiga till höger är en tuff brud i lyxförpackning. Hon drar sig inte för att kaxa upp sig mot killarna. Här Jaxon och Uno samt pappa Maxi längst till vänster. Jaxon ber henne hålla t***en.


 

Tja, vem är vem? Uno längst till höger. Maxi längst bak. Jaxon längst till vänster och sen tror jag Yatzy i mitten.

Grabbar är det i alla fall.



   

Och här har 5 av de 6 valparna omringat farsan.


Jaxon har lagt ner Uno. Dessa två trivdes så bra med varann.


Lilla söta MaJong !!!!


   

Farsan har rejäla tassar.


Och även pappor kan bli trötta.


 

Maxi


   

Pappa Maxi och Jaxon


Maxi och Jaxon igen. Vilken förebild han har !!!!


 

Jaxon vill ha igång farsan.


 

Men får en puss istället !!!!


 

Så kärt så jag smälter !!!! (Därav 2 lika bilder :-)


   

Maxi


Å igen.


 

å igen..........


 

.......å igen...

   

Ett gott försök till gruppbild innan himlen öppnade sig igen.

Maxi, Uno, Tippa, Jaxon, Quilla, MaJong, Yatzy. Men Puzzla (Ebba) hann försvinna   


Uno, Puzzla ? och Tippa


 

Och slutligen de som är orsaken till hela ståhejjet. Cecilia och goa mamma Quilla. 


Å så avslutningsvis så vill jag hälsa till de tre som inte var med. Fia, Kula och Texas. Ni var saknade.

Next time perhaps!!!!!

 
 
Cecilia

Cecilia

14 oktober 2012 19:21

Tack för idag! Vi hade med oss en ganska slagen Tippa hem!! Trevligt med dessa träffar, Goa hundar och mysigt värdskap, ja alla andra tvåbenta också så klart! Fotona kommer... Kram

http://www.bernljungens.se

 
Inger Johansson

Inger Johansson

15 oktober 2012 11:08

Vilka härliga bilder! Det här med valpträff är en mycket trevlig tillställning och så kul att se även om man inte är inblandad!
Kramar och fortsatt lycka till med grabben!

http://www.orville-poppe.se

 
Tina andersson

Tina andersson

15 oktober 2012 12:49

Hej. Fia här, tack för era underbara bilder och den fina hälsningen. Tyvärr fick jag ett bakslag i knäet i helgen men... Jag är på rätt köl igen. Min päls växer så utställning nästa år blir det allt. Måste bara träna o rehaba mig resten av året. Jag kommer jättegärna på en ny valpträff framöver. Matte o husse kämpar med ljus o lykta med mig dom lägger ner hela sitt liv på mig. Dom gör verkligen alt för mig, känner mig så älskad. Kram alla mina syskon. Krya du med på dig Kula med ditt knä. Vi fick lite motgångar i livet men vi fixar det. Kramis Fia med familj

http://Www.anderssonshundtrim.se

 
Ingen bild

Ylva

11 oktober 2015 11:56

Jag hade nöjet att ha årsprov med min servicehund samtidigt som Maxi och Uno igår i Alingsås och det var ett nöje att se dem. Var tvungen att kolla lite efter dem när jag kom hem. Så fina och duktiga, som två nallebjörnar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingrid krabbe - 15 augusti 2013 09:00

I dag fyller Jaxon 15 månder så hädanefter tillhör vi unghundsklassen på utställningar. Visst, tydligen får man välja om man vill fortsätta som junior ett tag till men den här gossen har nog växt ur den kostymen. Lika bra att gå vidare i livet liks...

Av ingrid krabbe - 11 augusti 2013 16:33

Vilket superhärligt dygn. Att campera i hop med familjen Lind har varit supertrevligt och nu är vi väl nästan "proffs" eller hur Anette & Lasse?   Lördagskvällen blev en hit då Anette & Lasse bjöd på smörgåstårta. Lasse fyllde ju dagen till ära...

Av ingrid krabbe - 2 augusti 2013 20:39

.........fast så känner inte jag det i år. Med denna värmen så känns dagarna evigt långa och man längtar bara mot kvällen då det ska bli lite drägligare temperatur. Å inte orkar man/jag göra nåt heller när det är så hett. Jaxon lider i värmen och...

Av ingrid krabbe - 16 juli 2013 20:29


Ja, det duggar då inte tätt med inlägg här. Har faktiskt glömt bort att jag hade blogg. Skaffade ju den innan jul bara för att Jaxons uppfödare som var på resande fot skulle kunna hålla lite koll på oss här hemma. Vi passade ju hans syster Tippa då...

Av ingrid krabbe - 30 december 2012 17:01

Oj, det var dåligt med bloggandet nu när Tippa åkte hem. Snön försvann och kameran har inte varit framme sen hon var här. Blir liksom inte de finaste bilderna när det är gråslaskigt ute. Det blev nog lite tufft för Jaxon när syrran åkte hem....

Ovido - Quiz & Flashcards