jaxon

Direktlänk till inlägg 19 december 2012

Jullov är gött

Av ingrid krabbe - 19 december 2012 10:36

Det är härligt med jullov vill jag lova. Till och med så härligt så att jag varit inne och jobbat två nätter då jag eg skulle varit ledig. Men det är extra kul att jobba när det är frivilligt.

Men nu blir det inte mer jobb förrän vi öppnar vid skolstart igen. Nu är det bara jul och lata dagar.

Och snart ännu latare för på söndag åker Tippa hem. Fast..... jag tror nog hon tycker det är lika mycket hem här som i Åhus. Hon har bott in sig ordentligt.

    

Hon tar för sig och gör det bekvämt. Lite soffhäng framför TV:n med brorsan på kvällskvisten är alltid mysigt. 

 

Fast ibland undrar man!!!! Varför trängas två på en dörrmatta, när de vet att det är fritt fram i soffan???

Fast ibland har man nog lite extra behov av närhet av likasinnade så då gäller det att se till att man får det där behovet tillgodosett. Det var Jaxon som låg här först.

Men VILL Tippa nånting, då ser Tippa till att Tippa får det Tippa vill. Och nu ville Tippa åxå ligga här så då PRESSAR hon ner sig bak ryggen på Jaxon.

Men ibland är det mänskligt mys hon vill ha, och då ser hon till att hon får det åxå.


 

Och försöka går ju med katten men där säger katten stopp när hon blir för närgången.


 

Jaxon tar det lite mer coolt. Ligger på "flick fällen" med "flick handduk" på tork.

Vaddå, man kan väl få vara lite rosa fast man är kille   


Å så var det ju det där med "dum blondin". Här har vi gärdat in så att de inte skulle gå under studsmattan och halka på den hala presseningen. Men Tippa är som sagt som hon är och går själv i fällan. Hur nu komma loss????


Det har gått bra och varit kul att få rå om Tippa i snart 3 veckor.

Men jag förstår nu de som rekommenderar att man inte ska ha två jämngamla hundar/valpar.

Det bör nog vara 1½-2 år emellan dem. För NÄR det är ös på dem, jag då är det FULLT ÖS!!!

Men tack och lov så busas det ute. Inne är de hur lugna som helst och då märks det inte att de är två.


De är tom så lugna och goa så att jag har kunnat sitta i källaren och målat.

Nu är det klart, bara att lacka kvar. (Det lackas mot jul ju   )

Blev nog en aning överarbetat med lite för många hundar och alla inte så bra som jag hade önskat. Men nu får det vara som det är och jag ska ge mig på byrå nummer 2.

 


Att vi haft snö har ju underlättat en del med städning och så.

Men den är snart ett minne blott och det ser ut som vi får fira en grön jul i år igen. Men vi har vanan inne på det här i Skåne. Inte många vita jular här inte.

Jag hade rena hundar ett tag men nu när det varit tö grader så har ju leran kommit fram igen så nu ser de ut som om ett julabad vaore på plats. Men jag tror nog att familjen Mogor får bada Tippa själv så tar jag Jax när Tipps åkt hem på söndag.

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingrid krabbe - 15 augusti 2013 09:00

I dag fyller Jaxon 15 månder så hädanefter tillhör vi unghundsklassen på utställningar. Visst, tydligen får man välja om man vill fortsätta som junior ett tag till men den här gossen har nog växt ur den kostymen. Lika bra att gå vidare i livet liks...

Av ingrid krabbe - 11 augusti 2013 16:33

Vilket superhärligt dygn. Att campera i hop med familjen Lind har varit supertrevligt och nu är vi väl nästan "proffs" eller hur Anette & Lasse?   Lördagskvällen blev en hit då Anette & Lasse bjöd på smörgåstårta. Lasse fyllde ju dagen till ära...

Av ingrid krabbe - 2 augusti 2013 20:39

.........fast så känner inte jag det i år. Med denna värmen så känns dagarna evigt långa och man längtar bara mot kvällen då det ska bli lite drägligare temperatur. Å inte orkar man/jag göra nåt heller när det är så hett. Jaxon lider i värmen och...

Av ingrid krabbe - 16 juli 2013 20:29


Ja, det duggar då inte tätt med inlägg här. Har faktiskt glömt bort att jag hade blogg. Skaffade ju den innan jul bara för att Jaxons uppfödare som var på resande fot skulle kunna hålla lite koll på oss här hemma. Vi passade ju hans syster Tippa då...

Av ingrid krabbe - 30 december 2012 17:01

Oj, det var dåligt med bloggandet nu när Tippa åkte hem. Snön försvann och kameran har inte varit framme sen hon var här. Blir liksom inte de finaste bilderna när det är gråslaskigt ute. Det blev nog lite tufft för Jaxon när syrran åkte hem....

Skapa flashcards