jaxon

Alla inlägg den 2 augusti 2013

Av ingrid krabbe - 2 augusti 2013 20:39

.........fast så känner inte jag det i år. Med denna värmen så känns dagarna evigt långa och man längtar bara mot kvällen då det ska bli lite drägligare temperatur.

Å inte orkar man/jag göra nåt heller när det är så hett.

Jaxon lider i värmen och nu KRÄVER han att han ska få bada varje dag, å som den omtänksamma matten man är så blir det så.

Kruxet är att även de två dagarna då vi hade regn ville han bada. Hujeda mig, HUR ska det bli till vintern med de vanorna han lagt sig till med ???


 

Å simma kan han. (kolla så mkt päls som flyter ut vid sidorna) 

  Syrran Tippa fattade åxå galoppen till slut, å visst kunde hon åxå simma. Liknar en söt liten säl.

Så fina tillsammans de där syskonen.  

 

Efter bad ska man soltorka. Typ 3 sekunder sen är det full rulle igen.

    

Till och med badkrukan matte svalkar ner delar av fläsket.


I dag träffade han en guda söt liten fralle valp på 6 månader vid sjön. Det blev kärlek direkt. Och hur söta som helst där de simmade tillsammans. Attan med att jag inte hade kameran med mig.

  Inte denna vi träffade idag men en samma lika.


Vi laddar nu inför Ronneby utställningen den 11/8.

Måste bara först få hem Frankian och se om den kan bli användbar till den helgen.

  

Just nu är den på Gotland men det har visst strulat mest med ett bodels batteri som inte vill ladda   .

Men det är ju kul så länge det funkar.......eller?


Augusti är en jäkla månad.

Allt ska hända då och varenda helg är bokad. 

Eller är det så att jag är en mästare på att skjuta allt framför mig till in i det sista och då blir det allt på en gång.

Som sagt, vi har två utställningar att ta oss igenom och dem kan jag inte göra så mkt åt, inte jag som planerar när de ska vara ju. Men jycken ska badas och fixas. Husbilen ska riggas och "logistiken" ska funka.


I morron fyller brorsan 40 år och det ska partas. Oj oj, inte nu igen. Sista festen gick inte så bra för min del.


På söndag åker Thilde på Bowlingläger och allt ska fixas till det.

Och så ska Thilde och jag till Danmark och bakken nästa fredag men nånna kompisar.

Har ju haft hela sommaren på oss men först NU kommer vi i väg.


Å så ska vi iväg till Varberg med Kina gänget 22-25/8. KUL KUL!!!!!!!!!! Längtar!!!! Så länge sen vi sågs ju.


Å så då helgen efter det så var det utställning igen. Och en sennen special kan man ju inte få missa när den är i Skåne.

 

Visst är jag värd att visas upp va?          

Pappa Askimvikens Maximiliam upp i dagen. (fotot taget av Carina Nilsson)

   


 

Tja, det är så mkt att göra i augusti så jag vet inte om jag har tid att börja jobba mitt i allt i hop, den 13:e närmare bestämt.

Har ju bara varit ledig sen den 13 juni och inte hunnit hälften av allt jag skulle och ändå tycker jag att sommaren varit lååång i år.

Dax att se över sin planering och lära sig att prioritera.

 Nästa sommar går det nog bättre   



Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards