jaxon

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2013

Jaxon 15 månader.

Av ingrid krabbe - 15 augusti 2013 09:00

I dag fyller Jaxon 15 månder så hädanefter tillhör vi unghundsklassen på utställningar.

Visst, tydligen får man välja om man vill fortsätta som junior ett tag till men den här gossen har nog växt ur den kostymen. Lika bra att gå vidare i livet liksom.

 


Efter en väl genomförd helg i Ronneby kopplade vi av med att strosa runt i skogen. Vi hade tur, ingen åska och inget störtregn just då. Men annars kan ni ge er den på att det har kommit ner vatten här.

Den där flytvästen jag beställt till honom kan vi nog använda utan att köra till sjön. Varje gång slagregnet kommer så forsar det in i vårat garage. Han kan väl simma och bada där inne vad tiden lider.

 

 

    

Lyckan är gjord då han hittar en liten lagom pinne!!!!

Å så klart ska den smakas av.

   

Suddigt men gott!!!

  

Det är allt en grann påg det här.

 

Matte, vi tar väl pinnen med oss hem va?


Å så kom det nånna bilder på mailen från Cecilia från Ronneby.

Ringspring i juniorklassen. Slutade som 3:e bästa junior.

   (Fast här är det nog husse som var fotograf.)

  

Jag ska INTE va med på bild   Finns väl inte en bild på mig utan groteska grimaser och miner. 


Eller vad säger ni? Hittade bilder i kameran från Tvååker. Tagna av Thilde. Ibland (miss)lyckas jäntan utan att veta om det.

Hur hon lyckats få till detta vet i tusan. Stormlinan till vindskyddet har hamnat som ett sugrör samtidigt som jag trudar med munnen som en anka.

Snacka om att va sugen på en kall Zlatopramen, det är jag väl värd efter en varm dag i ringen i olidlig hetta.

   

Å så här äter man jordgubbar !!!!


Ja ja, trots detta så FINNS det värre bilder på mig. Men dem lägger inte JAG ut.

Det finns det andra som så gärna gör   .


Men den här grabben gör sig på bild, kvittar att de är suddiga, han är läcker oavsett.

Oj, matte kallar och jag kommer som ett SKOTT!!!

 

En fot i marken räcker!!!

   

Å så en match med tunneln. ( En ny är på väg med posten från Royal Canin. Det tackar vi för)

 

Det SKA gå att vända i tunneln.

 

Det tar litta tid bara!!!

 

Nää, det sket sig   

 
 
Tippa!

Tippa!

15 augusti 2013 15:16

Grattis, tänk nu är vi STORA?

http://www.bernljungens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingrid krabbe - 11 augusti 2013 16:33

Vilket superhärligt dygn. Att campera i hop med familjen Lind har varit supertrevligt och nu är vi väl nästan "proffs" eller hur Anette & Lasse?   Lördagskvällen blev en hit då Anette & Lasse bjöd på smörgåstårta. Lasse fyllde ju dagen till ära...

Av ingrid krabbe - 2 augusti 2013 20:39

.........fast så känner inte jag det i år. Med denna värmen så känns dagarna evigt långa och man längtar bara mot kvällen då det ska bli lite drägligare temperatur. Å inte orkar man/jag göra nåt heller när det är så hett. Jaxon lider i värmen och...

Av ingrid krabbe - 16 juli 2013 20:29


Ja, det duggar då inte tätt med inlägg här. Har faktiskt glömt bort att jag hade blogg. Skaffade ju den innan jul bara för att Jaxons uppfödare som var på resande fot skulle kunna hålla lite koll på oss här hemma. Vi passade ju hans syster Tippa då...

Av ingrid krabbe - 30 december 2012 17:01

Oj, det var dåligt med bloggandet nu när Tippa åkte hem. Snön försvann och kameran har inte varit framme sen hon var här. Blir liksom inte de finaste bilderna när det är gråslaskigt ute. Det blev nog lite tufft för Jaxon när syrran åkte hem....

Av ingrid krabbe - 19 december 2012 10:36

Det är härligt med jullov vill jag lova. Till och med så härligt så att jag varit inne och jobbat två nätter då jag eg skulle varit ledig. Men det är extra kul att jobba när det är frivilligt. Men nu blir det inte mer jobb förrän vi öppnar vid skol...

Ovido - Quiz & Flashcards