jaxon

Direktlänk till inlägg 10 december 2012

Stormen!!

Av ingrid krabbe - 10 december 2012 19:16

Vi överlevde snöstormen!!! Blev inte ens insnöade, bara nästan.

 

För dem som vet hur vi bor så vet ni åxå att det behövs inte många cm snö tillsammans med blåst för att det ska driva igen.

Men de är fantastiska på att hålla vår lilla grusväg farbar. Den större allfartsvägen är nästan sämre än vår lilla.

Det händer att vi kommer fram på vär väg men sen är det tvärstopp när vi kommer ner till "stora" vägen. Å då kan det ju kvitta att vi kommer fram på vår väg om det ändå tar stopp efter 500 meter.


Och sotaren skulle komma i dag. Vaddå, jag vill ju ha eld i kaminen. Äsch tänkte jag, inte sjutton kommer de i dag när det ligger drivor på taket.  

Så jag gjorde eld i kaminen. Men visst tusan kom han   

Oj, men gjort är gjort, så jag smet hemifrån och åkte och handlade i stället. På nåt sätt så löste det sig ändå.


På väg till affären hittade jag Eons skåpbil i diket. Jag gjorde ett tappert försök med min lilla Kia Venga, att dra upp honom men det hette slipp det. Jag fick lämna honom där och hoppas på att någon med större bil skulle komma förbi. (Han var väck när jag kom tillbaks så det fixade sig.) Men jag gjorde min goda gärning för dagen i alla fall.


Hos oss skottas det ju gångar i trädgården när det är snö. Allt för att underlätta för jycken/arna.

Ja ja, jag ska inte ta äran åt mig, det är Taisto som skottar. Det behöver inte komma många flingor förrän han är ute och flyttar på dem, men det är hans lilla nöje.  

Men idag fick han hjälp av jaxon med plogningen :-)

 

Men i dag har Taisto utökat servicen för hundarna.

Han har skottat en "bajsruta" på ca 15 kvadrat så att de slipper sitta med rumpan i djup snö när de ska göra nummer 2.   Det är väl ändå kärlek det !!!!!


Det har inte blivit någon promenad med jyckarna i dag eftersom det blåst igen överallt men de har roat sig ganska bra härhemma i trädgården. Fullt ös så fort de kommer ut men inte ens de har velat vara ute några längre stunder eftersom pälsen blir så jäkla tung av all snö som fastnar.

Varför har man inte en korthårsras   

Kan man åberopa att det blev ett "felköp"?


Fast, det är minsann värt det.  För vad går upp mot en eller några Berner sennen?

 

 
 
Lina

Lina

10 december 2012 20:08

Känner igen det där med skottad "bajsruta". En sån har hussen här hemma också fixat, jyckarna är nog väldigt glada för det då vi har ca 50 cm snö på gräsmattan.
Kram på er

http://www.bernerbergets.se

 
Ingen bild

Lena på Enet !

10 december 2012 20:09

Hej i snöyran !
Vi har också mkt snö, hundarna älskar att busa i den ,jag tycker det börja bli lite jobbigt ,luften tar slut.Så fina Jaxon o Tippa är ser lovande ut !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingrid krabbe - 15 augusti 2013 09:00

I dag fyller Jaxon 15 månder så hädanefter tillhör vi unghundsklassen på utställningar. Visst, tydligen får man välja om man vill fortsätta som junior ett tag till men den här gossen har nog växt ur den kostymen. Lika bra att gå vidare i livet liks...

Av ingrid krabbe - 11 augusti 2013 16:33

Vilket superhärligt dygn. Att campera i hop med familjen Lind har varit supertrevligt och nu är vi väl nästan "proffs" eller hur Anette & Lasse?   Lördagskvällen blev en hit då Anette & Lasse bjöd på smörgåstårta. Lasse fyllde ju dagen till ära...

Av ingrid krabbe - 2 augusti 2013 20:39

.........fast så känner inte jag det i år. Med denna värmen så känns dagarna evigt långa och man längtar bara mot kvällen då det ska bli lite drägligare temperatur. Å inte orkar man/jag göra nåt heller när det är så hett. Jaxon lider i värmen och...

Av ingrid krabbe - 16 juli 2013 20:29


Ja, det duggar då inte tätt med inlägg här. Har faktiskt glömt bort att jag hade blogg. Skaffade ju den innan jul bara för att Jaxons uppfödare som var på resande fot skulle kunna hålla lite koll på oss här hemma. Vi passade ju hans syster Tippa då...

Av ingrid krabbe - 30 december 2012 17:01

Oj, det var dåligt med bloggandet nu när Tippa åkte hem. Snön försvann och kameran har inte varit framme sen hon var här. Blir liksom inte de finaste bilderna när det är gråslaskigt ute. Det blev nog lite tufft för Jaxon när syrran åkte hem....

Ovido - Quiz & Flashcards