jaxon

Alla inlägg den 2 oktober 2012

Av ingrid krabbe - 2 oktober 2012 13:53

Idag fyller Flax kullen 20 veckor.

Vikten i dag var 24.7 kilo.

Vilken stor liten klumpduns han är  .

Dagen till ära fick han ett trimbord.

 

För ska pälsutvecklingen fortsätta så här, så lär det bli ett måste med pälsvård så gott som dagligen.

De e mycket päls på den kullen vill jag lova.

Å min rygg pallar inte med att ligga på knä all den tid det tar att gå igenom honom.

Å för den delen så hjälper jag mamma med Zacco, en collie så det underlättar ju även då han ska få sig en genomgång.


Vi har så smått börjat få lite rutin på promenaderna med honom. Det har ju blivit lite si och så eftersom vi  tog lite semester.

 

2 lite lagom små/stora rundor per dag verkar vara lagom för honom i nuläge.

Passar på att träna allt som går att träna under dessa rundor.

Ett problem när vi möter annat folk är att han så jättegärna vill rusa fram till dem. Och de flesta vill ju gärna gosa med en valp.

Då måste jag förklara för alla vi möter att han SKA få hälsa på dem, men först när JAG bjuder fram honom.

De flesta tycker det är okey om en valp rusar fram, men vad säger de när han väger 60 kilo?

Nä, inte lika kul det.

Men det tar sig, både Jaxon och "folket" lär sig med tiden hur matte vill ha det.


Men vi passar på att ha lite kul under våra promenixer åxå.

Hämta kopplet är en kul lek tycker han.


    

Men ibland blir det så dumt.   


Å leta godis i trädet är inte bara kul, det är gott åxå.


 

"Men hallå matte, du har ju glömt gömma godis här"


 

En genomgo kille är han, men nu tycker jag dock att han börjar se för löjlig ut med sin halva pälsmössa.


 

Tack å hej, nu ska vi snart äta tårta!!!

Ovido - Quiz & Flashcards