jaxon

Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av ingrid krabbe - 20 oktober 2012 18:42

Detta var ju en givande dag.

Medans jag varit i Hässleholm på utställning så var Thilde i Höör och bowlade. Hennes lag C4 vann och Thilde passade på att sätta personrekord i poäng. Grattis tösen min   


I H-holm gick det inte så dåligt heller.

Fast väntan var lång innan det var dax att kliva in i ringen.

 

Gött med många nya fällar att ta igen sig på.

  

Jaxon fick en etta med HP och slutligen ett BIM. Slagen av syrran Tippa som blev BIR....... till att börja med   

 

Kritiken är jag jättenöjd med:


Bra proportioner och känsprägel.

Bra huvud, något ljusa ögon.

Tillräckliga vinklar runt om. Utmärkt benstommer och tassar.

Tillräckligt fast överlinje, bra svans, bra teckning.

Lovande päls.

Rör sig väl från alla håll.


Tippa ja, det slutade med storslam!!!!!!

Först BIR, sen gick hon vidare till BIG 2 finalen och slutade som BIG etta. Detta följdes av BIS valp final och där blev hon BIS etta. Ohc sen stod det mellan BIS valpen  och BIS junioren.

Titeln skulle bli BIS supreme.......och så klart, Tippa kenp det åxå.

Längre gick det inte att gå på denna utställningen. MAXAT!!!!!

 

Tippa får sitt Suprem BIS pris.


 

2 fina syskon. Tippa & Jaxon.


 

Mellan Tippas alla finaler så sover vi så att vi orkar supporta!!!!!


Ska jag på fler utställngar med Cecilia och Tippa så får jag nog köra själv för det tenderar bli långa dagar när de ska rensa banan innan de är nöjda. Och för den delen så fanns det knappt plats till oss när vi skulle hem.

Bilen var knö full av Tippas alla vinster.

Royal Canin är suveräna på att sponsra med fina priser vill jag lova.

 

Gud så trött man blir!!!!


Nu är det snart dax för mig att åka och jobba i natt. Det blir tufft efter denna långa dag.

Helst skulle jag vilja göra som Jaxon ovan. Bara lägga mig platt och ta igen mig.


Ett stort GRATTIS till Cecilia och Tippa åt dagens storslam.

Det är en ära att ha en valp ur den kullen. Det bådar gott om framtiden om de får fortsätta att växa och utvecklas så här väl framöver oxå.

Ovido - Quiz & Flashcards