jaxon

Alla inlägg den 31 juli 2012

Av ingrid krabbe - 31 juli 2012 17:49

Hela 11 veckor gammal och 11 kilo blankt!!!!!  Viktuppgången är jag nöjd med, ligger bra där och känns bra.

Man kan nästan se dag för dag hur han växer.

Inte helt lätt att få till en ståbild på honom då han anntingen springer med nosen i marken på jakt efter kaninlortar, eller oxå kommer rusande mot mig när jag sätter mig på huk.

Kul i alla fall att han inte springer IFRÅN mig. Liiite omtyckt är man nog som matte.   


Årets värsta/närmsta åskoväder har vi nog haft idag. Och regnet som följde var inte snålt tilltaget det heller. Garageuppfarten höll på att svämma över.

Jaxon reagerade inte ett smack på åskan. "Va har det åskat?" Undrar han, liksom uppfödaren Cecilia.

HUR gick det ens att missa???

Skönt att han är oberörd i alla fall.

Värre är det med ogräshögen som Taisto har lämnat på gräsmattan. "Den låg ju inte där i går morse, måste vara livsfarlig".

Han tar lååånga omvägar förbi den.


En liten promanad har Jaxon och jag tagit i dag.

Vi gick upp till morotsfältet och "nallade" nånna morötter.

Oj så mkt att lukta på bara man kommer utanför staketet. En promenix på 400 meter kan ta HUR lång tid som helst.

"min morot"

    

"slakta morötter är både kul och gott"

"ge mig mer !!!! "  

 

Så gullig med sitt "bus" i pannan.


Jag gjorde ett försök att rensa i en rabatt åxå idag men det är f*n inte lätt med en sån hjälpreda.

Jag gav upp. Var jag än försökte rensa så fanns där en Jaxon. Inte hjälpte det att jag bytte för att rensa nån annan stans för han var där åxå.

Jag ska nog inte ha nånna rabatter mer. Inga fina i alla fall. Det får nog växa vilt i år.

"Jippi, vi ska jobba med rabatterna. Hjälp anländer i full fart"


  

Å inte höll hans fynd honom borta nån längre stund heller.

Vi/jag gav upp och sen hamnade jag framför TV:n och kollade på OS istället. Inte dumt det heller förståss.

  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards