jaxon

Alla inlägg den 1 september 2012

Av ingrid krabbe - 1 september 2012 18:30

Äntligen!!! Valpträff å man får träffa 6 av de 9 Flaxarna. Har ju bara träffat Tippa & Kula sen vi fick hem Jaxon.

Det blev  kära återseende för de 6.

Lite längre fram hoppas jag att vi får träffa de 3 som inte var med i dag, Uno, Texas och Pussla.

Men ni ska veta att ni var saknade, alla 3.


Alla valparna kom nykammade och fina. Men hur länge tror ni det varade? Inte många minuter vill jag lova.

Det tog inte många minuter förrän alla var fulla med halva kronoskogen i pälsarna.

Men vad gjorde det, vi hade ju pälsvård på agendan. Vi har det så bra i "våran kull" för vi har ju ett proffs som har pälsvård till yrket. Tack Tina.

Tyvärr så hade jag lyckats ställa om kameran till nåt den inte skulle stå på så det blev inte alls de bilderna jag hade hoppats på. För bättre bilder så gå in på http://mogors.bloggagratis.se/2012/09/01/8558089-traff-med-flax-kullen/ och kolla där.


Men nåt får jag väl bidra med trots att det inte blev som det skulle.

 

Söta lilla Ma-Jong KAN ju inte bli fel, oavsett mina inställningar.


 

Å knappt Tippa heller.


 

Dagens 3 grabbar i en salig röra.

Jaxon, Kula & Yatsy.



 

Jäklar vad farliga man kan se ut då !!! Jaxon med huvet hitåt sen vet i sjutton vem som är vem.


 

Yatsys husse är jättepoppis!!!


Jaxon & Kula tar det lugnt.


Psst brorsan, ska vi hitta på nåt hyss?


   

Nää, vi fortsätter med våra pinnar!!! Vi tyar inte mer!!!!

Jobbar för en gruppbild. Å jobba fick de!!!!


 

Finaly, till slut fick de till det:

Fia, Ma-Jong, Jaxon, Yatsy, Tippa & Kula

Jaxon svalkar sig i mossan. Det var inte många knop kvar nu efter all lek, pälsvård och ring-springs träning.

Ser verkligen fram emot den 29/9 då det blir utställningsdebut på Gröngölningen i Hässleholm. Alla var så duktiga på träningen i dag, för att inte tala om dagens helt opartiska "domare", Zoltan Mogor.

Somliga tog det på lek men jag undrar om Lillian, Kulas matte har lyckats smälta dagen placering   .

Det var blodigt allvar kan jag lova. Men ett BIM ÄR inte fy skam Lillian !!!!! Tänk på oss som inget fick!!!


   

Nu är det dax å åka hem och Jaxon undrar nog var sjutton alla tog vägen!!!


Det är en mycket trött Jaxon här i kväll. Han har kraschat på altanen och jag får nog bära in honom i kväll.


Tack Cecilia och Zoltan för dagens aktiviteter. Och tack alla ni andra som slöt upp.

  



Ovido - Quiz & Flashcards