jaxon

Alla inlägg den 11 september 2012

Av ingrid krabbe - 11 september 2012 19:14

Ja, så är det, hela familjen tänker åka på semester utan mig :-(

Ända till Kroatien ska de. Men egentligen blir det nog ruskigt varmt för en berner där så kanske är det göttast å få va hemma ändå.


Å det kommer inte att bli illa. Jag har fått världens bästaste hundvakter. Ända från Sundsvall kommer Linda och Ilska. Och från Kristinehamn kommer Laila. Bara för att få ta hand om mig. Tänk, det behövs två kvinnor och en schäfertant för att reda av mig :-))

 

Ilska är för go hon. Åldern spelar ingen roll. Hon är 10 år men gud så kul att leka med. Ja, hon orkar faktiskt leka med mig trots att hon är så gammal och nyligen opererade bort en stor cancer knöl. Helt ofattbart. Kanske man skulle blivit en schäfer istället. De verkar liksom ha bättre odds på nåt vis.

 

Det är tur för mig att hon älskar valpar för jag är nog "a pain in the as" ibland. Tur för henne att jag blir trött rätt så fort.

Jag är ju ändå bara 17 veckor, idag faktiskt. Och då ska man ju vägas, har nån bestämt. 20,6 kg stannade vågen på. Ilska hon väger minsann 26 kilo!!!

 

Visst är hon fin, min nya tjej-tant?

 

Jamen det kommer att bli bra detta trots att husse & matte åker. Å sen när de kommer hem ska jag visst på utställning. Har ingen susning om vad det är men det ska bli spännande att kolla in. Kanske blir det min första och sista!!!!!


Har vi tur så klarar matte av att blogga nån gång från Kroatien så att vi får se hur de har det i den där äckliga värmen som de pratar så mkt om.

Ovido - Quiz & Flashcards