jaxon

Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

Det regnar!!!!!!!!

Av ingrid krabbe - 19 juli 2012 18:37

Ja det var ju ett jäkla väder!! Men är det nån som är förvånad numera?

Men trots allt har det varít en riktigt trevlig dag.

Fick besök av familjen Karlsson från Sollentuna.

Deras dotter och Thilde är "kusiner" från Kina. Alltid lika kul när de får träffas även om det inte blir så ofta. Fast detta var ju faktiskt 2:a gången på en vecka!!! Vi fick ju äran att bli lite guidade av dem när vi var uppe i Stockholm förra veckan.

  Hanna & Thilde.


Med sig hade de Zingo. En finsk lapphund på 2 år. Sååå lugn och fin hund.

Jaxon blev alldeles till sig av lycka.

 

Det märktes att han saknat alla sina 8 syskon att leka med.

Oj vad han försökte få igång Zingo. Men hon var inte såå intresserad av att leka med baby hundar, men hon lät honom hållas.

 

"hur gör man för att starta henne" 


Å en gruppbild på våra älsklingar fick vi åxå till.

 

Det var inte sååå svårt Cecilia :-)


Regnat har det som sagt gjort mest hela dagen. Fast precis när vi skulle käka ute så såg det ut som om det skulle klarna upp så vi dukade ute såklart. Måste ju passa på.

Kom väl halvvägs i maten innan någon drog undan luckan och det fullkomligt vräkte ner.

Snabbt som attan ut med den nyinköpta terassmarkisen och den fick äntligen invigas   . Sicken tur!!!!

Här skulle inte bäras in nån mat igen. har vi sagt att vi ska sitta ute så sitter vi ute, därmed basta .

08:orna har nu kört vidare och letar efter solen i Göteborg. Hoppas de har bättre tur där.


 

Å Jaxon han undrade var den där söta bruden som var så kul tog vägen. Men sen tog det inte många minuter förrns han fullkomligt kraschade. Jisses så trött han är!!!

Men det har varit full fart på grabben i dag och han har all rätt att vila.

Precis som jag ska göra strax. För har man varit uppe och ute med honom i ösregnet tre gånger i natt så tar det även på mina krafter.


Men i natt så satte jag galler för så att han inte kunde lämna rummet där jag sov med honom. Annars vill han ligga i hallen om nätterna. Och när han då vaknat så har han gått ut i köket och pinkat och SEN har han väckt mig!!!

 OJ vad han grät när han inte fick sova var han ville och tvingades sova med mig.   

Men skam den som ger sig. I natt väckte han mig tre gånger och det var bara att ge sig ut och fixa undan.

Men sen tycker jag att behöver man verkligen pinka tre gånger per natt??? Minns inte att mina andra hundar varit såna pisse-nissar.

Jag tror han försöker straffa mig för att han inte får som han vill   



 
 
Cecilia

Cecilia

19 juli 2012 19:06

I natt sov Tippa som en ängel mellan 22.30 - 05.00, stor blåsa på den tösen :-)! Han straffar dig nog Ingrid!!! Kan du inte ligga i hallen då :-):-):-).

http://www.bernljungens.se

 
Ingen bild

Ingrid

19 juli 2012 19:14

Ha ha, jo det skulle sett nåt ut om jag knölade ner mig i vår lilla hall. Men jag ska fundera på det. I natt är det Taistos tur att sova nere hos Jaxon så jag kan ju säga åt honom att uppfödaren har sagt att "så gör man" och då vågar han nog inget annant än att lyda. :-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingrid krabbe - 15 augusti 2013 09:00

I dag fyller Jaxon 15 månder så hädanefter tillhör vi unghundsklassen på utställningar. Visst, tydligen får man välja om man vill fortsätta som junior ett tag till men den här gossen har nog växt ur den kostymen. Lika bra att gå vidare i livet liks...

Av ingrid krabbe - 11 augusti 2013 16:33

Vilket superhärligt dygn. Att campera i hop med familjen Lind har varit supertrevligt och nu är vi väl nästan "proffs" eller hur Anette & Lasse?   Lördagskvällen blev en hit då Anette & Lasse bjöd på smörgåstårta. Lasse fyllde ju dagen till ära...

Av ingrid krabbe - 2 augusti 2013 20:39

.........fast så känner inte jag det i år. Med denna värmen så känns dagarna evigt långa och man längtar bara mot kvällen då det ska bli lite drägligare temperatur. Å inte orkar man/jag göra nåt heller när det är så hett. Jaxon lider i värmen och...

Av ingrid krabbe - 16 juli 2013 20:29


Ja, det duggar då inte tätt med inlägg här. Har faktiskt glömt bort att jag hade blogg. Skaffade ju den innan jul bara för att Jaxons uppfödare som var på resande fot skulle kunna hålla lite koll på oss här hemma. Vi passade ju hans syster Tippa då...

Av ingrid krabbe - 30 december 2012 17:01

Oj, det var dåligt med bloggandet nu när Tippa åkte hem. Snön försvann och kameran har inte varit framme sen hon var här. Blir liksom inte de finaste bilderna när det är gråslaskigt ute. Det blev nog lite tufft för Jaxon när syrran åkte hem....

Ovido - Quiz & Flashcards