jaxon

Direktlänk till inlägg 21 juli 2012

Jaxon har ordet.

Av ingrid krabbe - 21 juli 2012 13:46

I dag har varit en annorlunda dag, å ändå har vi bara kommit halvvägs på denna dagen.

Frukost fick jag en hel timme för tidigt för husse orkade inte lyssna på mig mer. Ha ha, jag vann den ronden.


Sen började matte döna med den där maskinen som gör grädde till tårtan. Inte så farligt egentligen men måste det låta så länge. Jag orkade inte sitta vid hennes fötter hela tiden så jag backade liiite, men bara liiite, för grejjar matte i köket, ja då ser man till så att man finns där liksom. Något kan ju tappas på golvet.

Å se på sjutton, det jag hoppades skulle hända, det hände. En stor klick av det där vita goda hamndade på golvet oc hliksom bara skreeek "Skynda Jaxon"!!!

Å jäklar vad gott det var. Nu kommer jag ALDRIG att lämna köket när nån håller på där.


När den där tårtan som matte förbannar och kallar världens fulaste tårta (men hon behöver ju inte vara bäst på ALLT) var klar så skullle vi ÅKA BIL!!!!!!

Oj det har jag inte gjort på en hel vecka. Det hade jag glömt hur det var.

Inte så farlig, bara jag fick komma fram och va i mattes knä. För bak i skuffen vill jag inte va, även om matte satt å klappade mig hela tiden. Sååå stor är jag inte ännu minsann.


Vi kom till nåt som de kallar EKO-Hallen. Men jag såg nog att det faktiskt bara heter EKO.

Att de inte kan fatta och lära om. Å så håller de på med att jag ska lära mig sitta, tacka, stå, fot, hit kissa ute osv.

Å så kan de inte lära sig EN sak !!! Märkigt folk det där.


På EKO fanns det MASSOR  av folk OCH bilar.

Jag fick gå i koppel å matte var alldeles till sig av lycka om hur duktig jag var. Vaddå då, det är väl bara att flytta på fötterna, svårare är det inte !!!


Jag fick inte följa med in i affären, husse fick sitta ute med mig. Men det var kul. Så många folk som alla ville titta på och klappa mig. Skithäftigt. Husse trodde att min propeller (svansen) skulle gå av. Den snurrar liksom hela tiden, jag kan inte hjälpa det men det är så kul att vara på äventyr.


När matte kom ut så ville hon ha nåt hon kallar mjukglass. Hade ingen aning om vad det var så jag skötte mitt, charmade folk och nosade runt.

Men när jag tittar upp så ser jag att "folket" slickar sig om munnen och har nåt som liknar det  där vita goda från i morse, grädde kallades det visst.

WOW, det måste jag komma åt på nåt vis.


Och just i detta nu så kommer husse & matte på att de missat min lunch tid.

Va f*n !!!!!!!!!! För att vi åkte på äventyr så att de fick äta det där goda vita. Så offrar de min lunch !!!

Nä nu j***ar, nu ska jag åxå ha !!!!!!!!

Men då har "folket" redan fått dåligt samvete och matte ger mig liiite liiite att smaka.

Hallå där, det där var nog det godaste jag smakat. "Nästan" bättre än vällingen.

Mera, mera.........jag vill ha mera!!!!!

Å jo då, min matte ÄR snäll och VÄLDIGT svag för mig.

Jag fick kinket på hennes glass. Men så lite.

Men runt omkring mig ser jag mer "folk" som slickar sig om munnen och de har åxå mjukglass.

Jag testade, jag gick fram till så många jag kunde men jag fick bara en massa kel i stället.   


PANG!!!!!!!!!! där small en ballong, precis bakom mig. Matte blir så där själaglad igen och säger "kolla, han reagerade inte ett dugg" . Vaddå, det var väl inget. En lite smäll bara. Klart man står pall för det.


Det var faktiskt kul det här, det gör jag gärna om fler gånger. Men snälla "folket", glöm inte ge mig mat första va?


Å när vi kommer hem så frågar husse "hur länge ska han ha mat 4 gånger om dan".

Va f*n snackar han om, tänker de dra in på min mat !!! Räcker det inte med att de sumpade till det i dag?

Nä nä, det där kommer jag aldrig att gå med på.

Å sen börjar han prata om hur länge jag ska ha välling?

Men hallå, ta vad ni vill, men min välling RÖR NI INTE !!!!!!!!!!!!! I så fall ska jag ha mjukglass ISTÄLLET för vällingen, så de så.


Nu är jag trött, tröttare, tröttast, nu tänker jag sova tills gästerna kommer, för i kväll blir det nya äventyr, men då på hemma plan.

 

 
 
Ingen bild

Unn Lisbeth Finbak

25 juli 2012 22:43

Fantastisk morsomt. Håper at du, Jaxon, tar deg tid til å skrive litt mere sett i fra ditt ståsted. Skjønner jo at det er travelt å være valp, men noen pauser tar du deg vel av og til.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingrid krabbe - 15 augusti 2013 09:00

I dag fyller Jaxon 15 månder så hädanefter tillhör vi unghundsklassen på utställningar. Visst, tydligen får man välja om man vill fortsätta som junior ett tag till men den här gossen har nog växt ur den kostymen. Lika bra att gå vidare i livet liks...

Av ingrid krabbe - 11 augusti 2013 16:33

Vilket superhärligt dygn. Att campera i hop med familjen Lind har varit supertrevligt och nu är vi väl nästan "proffs" eller hur Anette & Lasse?   Lördagskvällen blev en hit då Anette & Lasse bjöd på smörgåstårta. Lasse fyllde ju dagen till ära...

Av ingrid krabbe - 2 augusti 2013 20:39

.........fast så känner inte jag det i år. Med denna värmen så känns dagarna evigt långa och man längtar bara mot kvällen då det ska bli lite drägligare temperatur. Å inte orkar man/jag göra nåt heller när det är så hett. Jaxon lider i värmen och...

Av ingrid krabbe - 16 juli 2013 20:29


Ja, det duggar då inte tätt med inlägg här. Har faktiskt glömt bort att jag hade blogg. Skaffade ju den innan jul bara för att Jaxons uppfödare som var på resande fot skulle kunna hålla lite koll på oss här hemma. Vi passade ju hans syster Tippa då...

Av ingrid krabbe - 30 december 2012 17:01

Oj, det var dåligt med bloggandet nu när Tippa åkte hem. Snön försvann och kameran har inte varit framme sen hon var här. Blir liksom inte de finaste bilderna när det är gråslaskigt ute. Det blev nog lite tufft för Jaxon när syrran åkte hem....

Ovido - Quiz & Flashcards