jaxon

Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av ingrid krabbe - 3 augusti 2012 22:09

Inte så lätt att hinna med att blogga då men/jag har en tendens att fastna framför TV:n och sappa mellan allt som händer i OS.

Sport är ju allra bäst som åskådare enligt min mening, men å andra sidan tycker jag det mesta är kul att kolla på så då blir man liksom lätt fast där man sitter.


Fast ibland reser jag mig från soffan.   

Som häromkvällen när Thilde å jag körde till skogen och plockade kantareller.

Hon är en fena på att hitta svamp min tösabit. Lucky me, för hon plockar gärna med mig men jag får allt att äta själv.


I går tog jag däremot paus  från morron till kväll från allt vad OS heter.

Vi drog till Ronneby brunnsbad tillsammans med mina bröder, deras respektive och barn samt de 3 flickorna Berg.

Det blev sol och bad för hela slanten mellan 10.00 och 17.00

Vi var ganska välbadade, trötta och nöjda när vi vände hemåt.

Och jag tror att både barn och vuxna hade lika kul.

 Thilde i strömkanalen. Den är bara så häftig och kul.


 

Thilde.



 

Tja, så mkt bilder blev det inte eftersom man är blöt mest hela tiden.


Men denna filuren kunde jag inte låta bli.... 

 

Han var inte blyg precis. Han sprang och försökte nalla ur picnic korgarna på filtarna när folket var i bassängerna.


I dag har det blivit en hemma dag med lite städ, fix, trädgårdsrens mm. Men som vanligt så blev det inte så mkt med det då Jaxon INTE är så bra på att hjälpa till. I bland känns det som att ha 8 valpar.........han är överallt!!!!


Och så klart har jag sprungit mellan alla andra göror och OS förståss. Men nu börjar jag inse att det BLIR inte fler medaljer bara för att jag sitter på helspänn i soffan. Ser faktiskt ganska mörkt ut på den fronten.


En som inte jagar medaljer och inte får vara med i OS är Taisto. Men han kämpar på rätt bra i sina löpskor här hemma ändå.

I kväll, efter att Thilde och jag varit i skogen igen , så skulle han ut och springa sin runda.

Och då är det ju viktigt att värma upp och stretcha innan,,,, har jag hört.

Men det var nog inte så lätt då han fick hjälp av Jaxon. Väldigt hjälpsam valp det där .

Något är liksom i vägen   


   

Å någon tycker nog att det behövs lite extra vikter   




Ovido - Quiz & Flashcards