jaxon

Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av ingrid krabbe - 17 augusti 2012 18:24

I dag är sista lediga dagen innan jag börjar jobba efter mitt långa sommarlov.

Blir en mjukstart eftersom eleverna flyttar in lite pö om pö nu fram till skolan börjar på tisdag.


Å fortfarande sommarvärme har vi. Riktigt varmt i dag faktiskt.

Har suttit under markisen och slappat och målat lite idag.

Men i efter middag tog vi Jaxon & Thilde med ner till sjön så att de fick svalka sig lite.

Mest Thilde som badade men Jaxon blev modigare allt eftersom.

Var beredda, nu kommer många bilder. Blir så när jag har svårt att välja, speciellt då inte alla blivit suddiga som det ofta blir ju.

Långgrunt!! 

Thilde halvvägs till Bromölla!!! Men Taisto vågar inte hänga på !!!

 

Phu, hon kom tillbaka. Se så grannt det speglar sig i vattnet!!

 

Thilde tycker det är onödgit med badkläder :-0

 

Har ju bara tänkt gräva lite vid kanten. 

Opps!!!!!!

  

Tja, då är det ju lika bra att fortsätta blöta ner sig. 

Sakta men säkert går Jaxon åxå i. Men han tar det försiktigt.

 

Men så tar nyfikenheten överhand. "Vad gör lillmatten? Wow, vi ska gräva!! Kul"

 

Å så är han i!!!

 

Ett förtroligt samtal tror jag.

 

Kan man annat än älska dem?

 

Å så iväg på egna äventyr. "Titta, jag flyger ju fram"

 

Vid strandkanten.

 

Färdigbadat.

   

Soltorka.




En som inte gör så många knop på dagtid är Skorpan. Hon orkar inte titta ens   


Nu ikväll har jag varit ute på en timmes power walk med stavarna. Det var hett vill jag lova, men nu är det skönt när det är gjort och jag ska strax gå och grilla mig en "limousin hamburgare". Jädrar vad gött det är, men visst, kostar det så SKA det smaka åxå. 129:- kilot, som hittat va?


Förresten, nu är Jaxon anmäld till sin första utställning. Nu ska vi bara försöka få fason på honom åxå så att man slipper skämmas i ringen. Ska bli skitkul att ringspringa några varv igen.

Ovido - Quiz & Flashcards