jaxon

Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av ingrid krabbe - 12 augusti 2012 17:59

Sommaren går mot sitt slut. Nästa helg börjar jag jobba igen efter en låååång ledighet. Har haft sommarlov sen den 13/6 och har njutit av varje minut.

Men det ska bli härligt att få jobba igen, kul att träffa alla kollegor och både nya och gamla elever.

Å så ska jag ju bara jobba 6-7 arbetspass för sen åker vi ju till Kroatien på 10 dagar   .

Då ska vi ta igen lite av den sommaren som regnade bort här....är det tänkt i alla fall.

Men oj, hur ska jag klara mig utan Jaxon så länge??


Det blir väl som när vi åkte till Kina för att hämta Thilde. Vi hade Moltas då och min svägerska bodde här under tiden och passade honom när vi var i väg. Men vi hade inte kommit en km hemifrån förrän jag bröt ihop bara av tanken på att vara ifrån min hund i två veckor.


Vemodigt är det åxå att Tippa ska åka hem till Åhus i dag.

Det har gått över förväntan att ha två valpar här. Sååå mkt glädje de har av varann.

Jag tror att det blir en stor förlust för Jaxon när hon inte finns här mer.


 Vem ska han nu busa med?? Eller försöka döda??

För emellanåt har det låtit som om leken var på liv och död.

Men jag lovar, båda lever och mår bra än så länge.

Emellanåt är det faktiskt riktigt kärt dem emellan åxå.

   

För att inte tala om hur mysigt Tippa och jag har haft det i soffan till handbollen.


Förhoppningsvis kan de träffas snart igen för mera bus. En klar fördel med uppfödaren på så nära håll. Så förhoppningsvis var detta inte sista gången vi fick passa Tippa. Trots att hon lagt sig till med lite olater här :-0


Och slutligen, OS tar slut så nu har jag inte det nöjet kvar. Dax att försöka få nåt vettigt gjort i stället då. Nu har man bara softat i två veckor ju. 

Kanske man skulle ta ett ryck i både trädgård och i huset innan allvaret börjar!!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards