jaxon

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2012

Söndag

Av ingrid krabbe - 5 augusti 2012 18:14

Tja, i dag är en sån där mellandag.

Lite trött efter kalaset hos brorsan i går, som för övrigt var mkt. trevligt. Tack Anders & Josse.

Jaxon var åxå på kalas och det har nog satt sina spår i dag. En mkt trött liten Jax. Men han uppförde sig exemplariskt i går och hamnade förståss i centrum som vanlligt.


Men för att inte softa bort hela dagen så åkte vi runt lite för att kolla in sånna däringa stenar med vatten att ha i trädgården. Det är ju så mysigt att höra hur det porlar. För att inte tala om hur pinkenödig man blir !!!!

Jaxon fick följa med, han kan ju behöva träna på lite bilåkning. Kanske inte det bästa han vet, än, men han finner sig i det och sitter tyst och snällt å åker med.


Det där med vatten gillade han. Så om inget annat så vill HAN ha en vattensten i trädgården.

Det var ju jättekul att dricka ut de där stenarna. Han testade nog alla i "butiken".


Men VAD ska man välja??? Vi har helt olika smak märkte jag/vi.

Jag vill ha nåt enkelt, typ:

   eller    

Fast tyvärr verkade den första vara slut.

Taisto är mer inne på:

Vi får se vad det blir till slut. Men vatten OCH lampor, det var vi överens om i alla fall.


Vi har haft ett par lite jobbiga dagar med Jaxons mage, men i dag verkar det ha börjat rätta till sig.

Har kört skonkost ett par dagar, och fortsätter nån dag till, så nu nu håller vi tummarna.

Det har dock varit full fart på killen hela tiden så någon större skada har han inte tagit.


Jag har varit lite kaxig över att "min hund gräver minsann inte i rabatterna".

MEN....det har nog helt enkelt varit så att han inte hittat rabatterna för allt ogräs   .

Idag rensade jag, med mycket möda och stort besvär. Inte lätt med min lilla hjälpreda.

Och idag när rabatten kom fram.......ja då.....

"Gräva, gräva. Oj vad skoj det är"


 

"Va, vart tog mina baktassar vägen??" 


 

"Om jag står här, så är jag väl mest i vägen, hoppas jag"


Annars allt frid och fröjd här.

Rumsren? Ja, det vill jag nog tro. Länge sen det hände nåt, både dag och natt funkar. Men sen är det ju det där med att kunna sova en hel natt som vi längtar efer. Men så länge han säger till så är det väl gott nog.


Gå i koppel är inga problem. Försöker stå träna honom men han har ju lärt sig att sitta på kommando och tycker ju att han är sååå duktig sååå. Men på utställningar så gäller väl fortfarande att hunden bör stå va? Det var ju ett tag sen jag var med i ringarna.   


På tisdag är han 12 veckor och jag börjar fundera på HUR jag ska kunna skippa ett mål mat för honom. Det kommer att bli en chock för honom. Mat är ju hela livet !!!!!!!!!!!


Och på onsdag ska han till veterinären och få sin spruta tillsammans med syrran Tippa.

Tippa ja, hon kommer hit och ska bo hos oss i tre dagar till helgen medans hennes familj får en välbehövlig lillsemester. Det kan de verkligen behöva efter denna sommaren med 9 valpar och allt annat som varit.

Ska bli kul, livligt OCH blött kan jag lova.

Den tösen går inte av för hackor.

  Hon suger i sig vatten och näringen med fötterna!!!!!!!!!!!!


 
 
Stina

Stina

5 augusti 2012 19:01

Haha! Klart han grävde när du visade honom hur man ska göra!! ;)
Valpar kan...hahaha.
Bra med två. Då kan de gräva/bada på olika håll. :P
Kram Kram till en behövande matte :)

http://csa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingrid krabbe - 15 augusti 2013 09:00

I dag fyller Jaxon 15 månder så hädanefter tillhör vi unghundsklassen på utställningar. Visst, tydligen får man välja om man vill fortsätta som junior ett tag till men den här gossen har nog växt ur den kostymen. Lika bra att gå vidare i livet liks...

Av ingrid krabbe - 11 augusti 2013 16:33

Vilket superhärligt dygn. Att campera i hop med familjen Lind har varit supertrevligt och nu är vi väl nästan "proffs" eller hur Anette & Lasse?   Lördagskvällen blev en hit då Anette & Lasse bjöd på smörgåstårta. Lasse fyllde ju dagen till ära...

Av ingrid krabbe - 2 augusti 2013 20:39

.........fast så känner inte jag det i år. Med denna värmen så känns dagarna evigt långa och man längtar bara mot kvällen då det ska bli lite drägligare temperatur. Å inte orkar man/jag göra nåt heller när det är så hett. Jaxon lider i värmen och...

Av ingrid krabbe - 16 juli 2013 20:29


Ja, det duggar då inte tätt med inlägg här. Har faktiskt glömt bort att jag hade blogg. Skaffade ju den innan jul bara för att Jaxons uppfödare som var på resande fot skulle kunna hålla lite koll på oss här hemma. Vi passade ju hans syster Tippa då...

Av ingrid krabbe - 30 december 2012 17:01

Oj, det var dåligt med bloggandet nu när Tippa åkte hem. Snön försvann och kameran har inte varit framme sen hon var här. Blir liksom inte de finaste bilderna när det är gråslaskigt ute. Det blev nog lite tufft för Jaxon när syrran åkte hem....

Ovido - Quiz & Flashcards