jaxon

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2012

Veterinärsbesök och liten mini syskonträff.

Av ingrid krabbe - 9 augusti 2012 13:23

I går var vi i Näsum för vaccination.

Tre av de 9 syskonen hade fått tid samtidigt. Men även TRE valpar kan busa så att det kan upplevas som 9 !!!

Här var det fullt ös. Gällde att passa på för vem vet när de ses nästa gång liksom.

Å så skulle vi ju försöka få till nånna bra bilder när vi ändå var samlade.

Med Ivö sjön som bakgrund skulle det bli så grannt sååå.

Ingen som tänkte på att valpar skiter i allt sånt som bakgrunder och sitta still och fint. Om än bara för en liiiten stund.

Ibland tror jag att Jaxon och Tippa hatar varann. Jisses vad de två kan låta "farliga" mot varann. 

Här Jaxon som försöker läxa upp Tippa medans Kulas matte har fullt bestyr med honom. 


Men...till slut så blev det nog någelunda.

Från vänster Black-Jack/"Jaxon", Tippa och Bingo-Kula/"Kula". 


Samma ordning igen. "Men ähh, Psst!!! Jaxon, benen, samla ihop frambenen grabben" 


Skånes svar på Köpenhamns "den lille havsfruen". Akta så du inte halkar i Cecilia!!!


 

Ett snabbstopp på Eko hallen på hemvägen. Jag passade hundar medans Cecilia handlade. Inga problem att passa så trötta valpar. De ville bara in i bilen och sova!!!


 

Tippa sover gott i min lilla Kia Venga. 

(Tror det är den bästa hundbilen jag haft trots sin litenhet. Bättre plats i skuffen än det var i "stora" peugeut 407)


Medans jag var i Näsum så "lekte" Taisto med stenar. Blev ju himla bra.

Har köpt lite mer "punktbelysning" i dag  så nu väntar vi på mörkret så att vi får se hur det blir. 


På eftermiddan åkte Thilde och jag till skogen å plockade svamp.

 

Hann väl hitta en hel del innan olyckan var framme.

Medans jag är inne i ett ris och plockar för glatta livet så hör jag hur Thilde börjar skrika hysteriskt.

Först trodde ja att hon fastnat på någon piggig gren eller nåt och sa åt henne att sluta skrika och ta sig loss

istället.

Men hon bara skriker än mer hysteriskt. Då tror jag att det är myror, hon är lite nojjig för dem nämligen.

Men ungen håller på att få panik. Och tacka sjutton för det, hon är fullkomligt attackerad av getingar/bi eller nåt. Inte kan jag skillnaden på dem. Troligen har hon trampat på ett jordgetingbo och de bara "kastar" sig över henne och sticks.

När jag väl kommit ut ur riset så är hon full av getingar/bi som sitter på hennes kläder. Jag slår bort dem men de attackerar henne på nytt hela tiden. De fastnar i hennes kläder och hon blir inte av med dem.

Säkert 20-30 satt det på henne och inte hjälpte det att slå bort dem.

Vi fick rusa ut ur skogen och väl ute ur det värsta kunde vi slå av på takten och jag kunde kolla hur det gått.

Hon var stucken på säkert 20 ställen och det började svullna upp.

I bilen tar hon av sig kläderna eftersom det sitter fullt av gaddar kvar i dem som fortsatte att stickas.

Stackars tös. Det gjorde så ont på henne och ont i hjärtat på mig att se hur hon led.


Med i minnet har vi när hon för någon sommar sen blev biten av en broms. PÅ natten, dagen efter att hon blev biten, svullnade hela hennes ben upp och blev alldeles varm, svullet och rött och gjorde så klart jätteont.

Vi fick åka in till akuten där de vill lägga in henne för obs eftersom hon reagerade så kraftigt.

Vi hade ju ingen aning nu om hon skulle reagera på alla dessa getingstick hon fått men än så länge är det lugnt.

Men som sagt, efter bromsbettet kom reaktionen mer än ett dygn efter så vi fortsätter hålla koll på alla hennes stick.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingrid krabbe - 15 augusti 2013 09:00

I dag fyller Jaxon 15 månder så hädanefter tillhör vi unghundsklassen på utställningar. Visst, tydligen får man välja om man vill fortsätta som junior ett tag till men den här gossen har nog växt ur den kostymen. Lika bra att gå vidare i livet liks...

Av ingrid krabbe - 11 augusti 2013 16:33

Vilket superhärligt dygn. Att campera i hop med familjen Lind har varit supertrevligt och nu är vi väl nästan "proffs" eller hur Anette & Lasse?   Lördagskvällen blev en hit då Anette & Lasse bjöd på smörgåstårta. Lasse fyllde ju dagen till ära...

Av ingrid krabbe - 2 augusti 2013 20:39

.........fast så känner inte jag det i år. Med denna värmen så känns dagarna evigt långa och man längtar bara mot kvällen då det ska bli lite drägligare temperatur. Å inte orkar man/jag göra nåt heller när det är så hett. Jaxon lider i värmen och...

Av ingrid krabbe - 16 juli 2013 20:29


Ja, det duggar då inte tätt med inlägg här. Har faktiskt glömt bort att jag hade blogg. Skaffade ju den innan jul bara för att Jaxons uppfödare som var på resande fot skulle kunna hålla lite koll på oss här hemma. Vi passade ju hans syster Tippa då...

Av ingrid krabbe - 30 december 2012 17:01

Oj, det var dåligt med bloggandet nu när Tippa åkte hem. Snön försvann och kameran har inte varit framme sen hon var här. Blir liksom inte de finaste bilderna när det är gråslaskigt ute. Det blev nog lite tufft för Jaxon när syrran åkte hem....

Ovido - Quiz & Flashcards