jaxon

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

Tippa semifinalen :)

Av ingrid krabbe - 10 augusti 2012 20:04

Ja, den rubriken var ju lite dubbeltydig förståss.

Men i dag har Tippa "flyttat in" på kollo här på vrånghult.

Hon är hur läcker som helst.

    

Det var allt nånna liviliga timmar på förmiddagen då det ibland lät som om det var på liv och död.

"Men jag har väl inte gjort nåt" tycks Jaxon undra.. Det är tuffa tag men de är precis lika goa och hårdhänta båda två.

Tippa kan allt ge tillbaks med samma mynt. 

Dock var jag lite rädd att de skulle hitta vår lille besökare från i morse, som bor nånstans i häcken.

 

Lille "kotte" vill vi allt ha kvar här. Ja det är inte bara en "kotte" utan nog en familj. Detta är en av bebisarna.  

Eftersom vi sett ormar vid ett par tillfällen i trädgården nu i sommar så känns det bra med igelkottarna här som ju är ormarnas största fiende.


Ja, full ös har det som sagt varit på Jaxon och Tippa. Men efter x-antal timmar så har det lugnat ner sig och de tycks förstå att det finns mer tid till att leka i morron. Just nu är de ganska trötta vilket ju är underbart skönt för en an.


Men lite bilder från dagens aktiva timmar har jag att bjuda på.

Tippa är ju som hon är när det gäller vatten. Man kan liksom suga upp det med fötterna.

 

Jaxon däremot har hittat den nya vattenstenen och tycker den funnkar utmärkt.

 

Tippa ser och lär!!!

 

Men nu räcker det tycker Jax. Ge fan i mitt vann!!!!


 

Mitt och ingen annans!!!!!


MIna astrar höll på att få sätta livet till och de som snart ska blomma. Jag gjorde ett försök att rädda dem med kompostgaller.

Men "någon" hamnade på nåt sätt på fel sida och blev jätteledsen. Tippa kände sig fångad.

Skit i astrarna, gallren är väck. Det får gå som det går med trädgården i år.


Taisto skulle ut på sin löprunda och fjorde ett försök till uppvärmning och stretching innan han gav sig i väg.

 

Inte lätt alls. Biten i örat av Tippa och Jaxon placerad under sig så armhävningar kunde han glömma.


För att försöka få nånna lugna timmar så att jag kunde se handbollen i lugn och ro tog jag båda valparna med mig ut på en promenad. Eller......kalla't vad ni vill, vi var utanför tomten MED koppel i alla fall.

Så mycket att lukta på och hästskit som båda ville äta!!!!!!!!

Tippa fick möta hästar för första gången och blev väldigt faccinerad av dem. Satte sig ner och följde dem bed blicken när de red förbi. Hon ville gärna följa efter och se vad det var för stora kreatur.

bra valpar det där, de är inte speciellt rädda av sig. Mest nyfikna på ALLT.


Lyckades jag trötta ut dem då?

 

Jo jag tror nog det för handbollen har jag sett i lugn och ro, i soffan under en filt (det är ruggigt idag).

Och vid min sida har Tippa legat och myst hela tiden.

Undrar om hon får va i soffan hemma eller om hon bara tar chansen här och nu?

Mysigt är det i allafall för hon är inte så "bitig" som jaxon som ska tugga på mig hela tiden, och då åker han ju ner på golvet.

Nä, Tippa är en gosig tös som är väldigt lätt att ta till sig i sitt hjärta. En mysig och kelen hund kan man ju inte låta bli att tycka om.




 
 
Ingen bild

Familjen Mogor

10 augusti 2012 20:40

Verkar ju gå bra med björnarna! Roligt med ständig uppdatering... Olaterna hon lär sig tar bio tag i på måndag! Hoppas ni får en lugn natt, kram från Göteborg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingrid krabbe - 15 augusti 2013 09:00

I dag fyller Jaxon 15 månder så hädanefter tillhör vi unghundsklassen på utställningar. Visst, tydligen får man välja om man vill fortsätta som junior ett tag till men den här gossen har nog växt ur den kostymen. Lika bra att gå vidare i livet liks...

Av ingrid krabbe - 11 augusti 2013 16:33

Vilket superhärligt dygn. Att campera i hop med familjen Lind har varit supertrevligt och nu är vi väl nästan "proffs" eller hur Anette & Lasse?   Lördagskvällen blev en hit då Anette & Lasse bjöd på smörgåstårta. Lasse fyllde ju dagen till ära...

Av ingrid krabbe - 2 augusti 2013 20:39

.........fast så känner inte jag det i år. Med denna värmen så känns dagarna evigt långa och man längtar bara mot kvällen då det ska bli lite drägligare temperatur. Å inte orkar man/jag göra nåt heller när det är så hett. Jaxon lider i värmen och...

Av ingrid krabbe - 16 juli 2013 20:29


Ja, det duggar då inte tätt med inlägg här. Har faktiskt glömt bort att jag hade blogg. Skaffade ju den innan jul bara för att Jaxons uppfödare som var på resande fot skulle kunna hålla lite koll på oss här hemma. Vi passade ju hans syster Tippa då...

Av ingrid krabbe - 30 december 2012 17:01

Oj, det var dåligt med bloggandet nu när Tippa åkte hem. Snön försvann och kameran har inte varit framme sen hon var här. Blir liksom inte de finaste bilderna när det är gråslaskigt ute. Det blev nog lite tufft för Jaxon när syrran åkte hem....

Ovido - Quiz & Flashcards