jaxon

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2012

Jaxon har ordet.

Av ingrid krabbe - 11 augusti 2012 14:21

I går kom min syrra Tippa hit. Hon ska vara hos oss tills i morron.

Jäkla synd att det är min syrra för hon är så in i bomben söt.

Jag tänker liksom framåt, tills när jag blir "byxmyndig" typ.

Lyckliga den berner killen som blir hennes kavaljer alltså.


Det var fullt ös i går.

Vi fatta liksom inte att hon skulle stanna här över natten. TVÅ nätter till och med.

Så vi busa å lekte som om vi bara hade nånna timmar på oss.

Gissa om vi var trötta sen på kvällen?

En som var glad åt det var matte för hon ville kolla på handboll. Ett jäkla OS det där, matte är liksom upptagen hela tiden. Alltid nåt hon måste se. Vilken tur för mig då att Tippa är här å leker med mig.


Men sen när handbollen börjad, då kröp Tippa upp till MIN matte i soffan å låg där och gosade med henne HELA matchen igenom. Tjejjer alltså!!!!!!!

Å så matte som tyckte det var sååå mysigt eftersom Tippa inte biter henne i händerna när hon klappar å gosar med henne.

Men vaddå, jag gillar min matte och vill smaka på henne HELA tiden. Nåt fel med det va?


Sen när det var dax att sova, sådär vid 23 tiden, då fatta vi att Tippa skulle få sova över!!!!!

Mysigt!!! Nu fattar jag varför "lillmatte" så ofta tjatar om att ha kompisar som sover över.


Vi förstod att matte bävat för natten, hon trodde nog att vi skulle vrålbusa, så som vi gjort hela dagen. Men vi var faktist görtrötta och ville bara sova.


Men klockan 01.30 blev jag pinkig och väckte matte. Upp och ut på gräsmattan. Matte tog ut Tippa åxå men Tippa kissar när Tippa vill. Alltså INTE 01.30

Däremot väcker Tippa matte 02.00, då passade det damen att gå ut. Jag hängde med förståss, man e väl gentleman. Slå en drill kan man alltid göra. Nånna droppar finns alltid.


Men oj, klockan 3.00 trycker det på, då behöver jag göra nummer 2.

Väcker matte som såklart går ut med oss. Tippa får hänga med vare sig hon vill eller inte.

Matte tycker det är lite jobbigt att gå med ficklampa i trädgården på natten och samla ihop oss när vi är klara. Det var ju kallt ute i natt och hon ville visst inte bli klarvaken. Svårt att somna om då tydligen.


Men hoppla, 3.30 får jag väcka matte i gen. Jag blev nog inte riktigt klar förra gången :-0

Matte suckar tungt och jag tycker nog lite synd om henne.

Samtidigt är hon ju glad över att vi väcker henne och inte gör'et på mattan liksom.


Precis när matte somnat om, då piper Tippa och vill ut. Så börjar vi om igen. Ut, kissa, lysa med ficklampan för att samla in oss igen, å så in och försöka somna om igen.   


Klockan 5.00 är Tippa och jag ganska pigga, vi har ju inga problem att somna om precis. Valpar kan ju somna hur och var som helst.

Vi väcker matte som bara vrålar "DET ÄR INTE SANT!!!".

Men nu bara öppnar hon dörren och låter den stå öppen så kan vi komma och gå som vi vill.

Vilket förtroende va!!!!!!!


Men när man varit upp en hel timme då börjar det allt dra i magsäcken. VI VILL HA MAT!!!!!!!!!!

Tippa och jag kommer överens om att göra oss så oemotståndliga som vi bara kan och gå och be om mat.

Vi går till mattes säng och försöker hoppa upp till henne.

Men vi kan inte komma upp, det är för högt för oss ännu.

Men framtassarna klarar vi att få upp. Fyra framtassar i sängen hos matte är bättre än inga alls.

Matten blir dock inte så glad. Vi är nämligen genomblöta och skitiga båda två. Vi har varit ute och lekt med den där stenkulan som sprutar vatten och sen har vi varit lite i det våta gräset och lite i rabatterna.

Hi hi, men vet ni vad, matte steg i allafall upp och vi fick vår mat!!!!!!!!!!


Mätta och belåtna kurade vi ihop oss och sov en morgonlur. Matte däremot fann för gott att stiga upp trots att klockan bara var 6 på morronen.


Resten av dagen har varit ganska lugn. Det blev en varm dag och då orkar man inte så mkt. Och nu vet vi att Tippa ska sova över en natt till så vi hinner säkert med mera bus när det blir lite svalare.

Matte däremot ser ganska trött ut idag   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingrid krabbe - 15 augusti 2013 09:00

I dag fyller Jaxon 15 månder så hädanefter tillhör vi unghundsklassen på utställningar. Visst, tydligen får man välja om man vill fortsätta som junior ett tag till men den här gossen har nog växt ur den kostymen. Lika bra att gå vidare i livet liks...

Av ingrid krabbe - 11 augusti 2013 16:33

Vilket superhärligt dygn. Att campera i hop med familjen Lind har varit supertrevligt och nu är vi väl nästan "proffs" eller hur Anette & Lasse?   Lördagskvällen blev en hit då Anette & Lasse bjöd på smörgåstårta. Lasse fyllde ju dagen till ära...

Av ingrid krabbe - 2 augusti 2013 20:39

.........fast så känner inte jag det i år. Med denna värmen så känns dagarna evigt långa och man längtar bara mot kvällen då det ska bli lite drägligare temperatur. Å inte orkar man/jag göra nåt heller när det är så hett. Jaxon lider i värmen och...

Av ingrid krabbe - 16 juli 2013 20:29


Ja, det duggar då inte tätt med inlägg här. Har faktiskt glömt bort att jag hade blogg. Skaffade ju den innan jul bara för att Jaxons uppfödare som var på resande fot skulle kunna hålla lite koll på oss här hemma. Vi passade ju hans syster Tippa då...

Av ingrid krabbe - 30 december 2012 17:01

Oj, det var dåligt med bloggandet nu när Tippa åkte hem. Snön försvann och kameran har inte varit framme sen hon var här. Blir liksom inte de finaste bilderna när det är gråslaskigt ute. Det blev nog lite tufft för Jaxon när syrran åkte hem....

Ovido - Quiz & Flashcards