jaxon

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Bättre väder - sämre blogg

Av ingrid krabbe - 15 augusti 2012 15:00

 Ja, så är det. Nu är sommaren snart slut, skolorna börjar och man återgår till jobbet.

DÅ kommer sommarvärmen!!!!!!!!!!!!

Då ids jag liksom inte blogga dagligen, jag passar på att ta tillvara på vädret så länge det varar.


Men en snabbis då:

Jaxon blev 13 veckor i går och vågen stannade på 14.3 kilo.

Grabben växer så det knakar.


Hittade nånna bilder från dagarna med Tippa som jag "glömt" lägga in.

Bäst å ta dem nu för i morron kommer hon igen men då bara för nånna timmar.

De inte bara busar med varann utan kan faktiskt ta det lugnt åxå. Om än inte så länge.

   

Å att de är syskon går inte att ta miste på, eller? 


Idag blev det lite social träning för Jaxon.

I morse åkte vi in till stan för att hälsa på på mitt jobb.

Det var första gången för honom i stan men han var cool lugn. Även om det minsann inte var lätt att hitta nånstans att kissa på trotoarer och asfalt.

Bor man på landet så går det ju inte att göra't nån annanstans än på gräs. Blev liiite jobbigt för honom där alltså.


Hissar har vi inte heller här ute på åkrarna så dit in ville han bli buren. Men väl inne på jobbet så rusade han runt och hälsade på allt och alla innan han slutligen hittade ett golv där HAN tyckte det gick bra att kissa   


Det blev mycket för en liten valphjärna så han var ganska trött när vi kom hem.

Men efter lite mat och vila så tyckte vi att det var äckligt varmt så Jax och jag åkte till sjön för att testa om han var en badkruka eller inte.

Det är här vi badar, vid Ivö sjön med utsikt bort över Bromölla.

   

Så in i vassen grannt!!!!


"Du matte, det blir blött om tassarna, gör det nåt?"

 

"menar du att jag ska gå längre ut?"

Ähh, här sitter jag på huk och bara känner hur jag doppar baken i sjön. Klädd i jeansshorts och dyngblöt,så smart man kan va då.   

"Det är faktiskt lite otäckt. Det finns pinnar på botten och jag vill gärna ha dem, men hur?"

 

"Oj, det rör på sig ju"

"Nä matte, nu kommer jag, nu vill jag inte mer"

 

Inte de vackraste benen precis!!! 

"Jättekonstigt det här. "

 

Snygg profil.


Tja, om han var trött efter den lilla rundan i stan så ska vi inte snacka om hur trött han är nu då.

Men nån hejjare på att bada var han väl inte. Men å andra sidan så är han ju bara 13 veckor.

Det går väl fler tåg och vi får vänja honom succesivt. För det ÄR bra om hundar gillar att bada. För blir det riktigt varma dagar så är det ju ett bra sätt för dem att svalka sig.   


NU tänker jag återgå till mitt knäckebrödsbak och försöka få lite mer vettigt gjort i dag.

För det är ju så, att nu när det är dax att börja jobba igen, DÅ kommer jag på allt som jag skulle gjort, men inte gjort i sommar. Nu brinner det liksom i knutarna för det är inte många dagar att ge på.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingrid krabbe - 15 augusti 2013 09:00

I dag fyller Jaxon 15 månder så hädanefter tillhör vi unghundsklassen på utställningar. Visst, tydligen får man välja om man vill fortsätta som junior ett tag till men den här gossen har nog växt ur den kostymen. Lika bra att gå vidare i livet liks...

Av ingrid krabbe - 11 augusti 2013 16:33

Vilket superhärligt dygn. Att campera i hop med familjen Lind har varit supertrevligt och nu är vi väl nästan "proffs" eller hur Anette & Lasse?   Lördagskvällen blev en hit då Anette & Lasse bjöd på smörgåstårta. Lasse fyllde ju dagen till ära...

Av ingrid krabbe - 2 augusti 2013 20:39

.........fast så känner inte jag det i år. Med denna värmen så känns dagarna evigt långa och man längtar bara mot kvällen då det ska bli lite drägligare temperatur. Å inte orkar man/jag göra nåt heller när det är så hett. Jaxon lider i värmen och...

Av ingrid krabbe - 16 juli 2013 20:29


Ja, det duggar då inte tätt med inlägg här. Har faktiskt glömt bort att jag hade blogg. Skaffade ju den innan jul bara för att Jaxons uppfödare som var på resande fot skulle kunna hålla lite koll på oss här hemma. Vi passade ju hans syster Tippa då...

Av ingrid krabbe - 30 december 2012 17:01

Oj, det var dåligt med bloggandet nu när Tippa åkte hem. Snön försvann och kameran har inte varit framme sen hon var här. Blir liksom inte de finaste bilderna när det är gråslaskigt ute. Det blev nog lite tufft för Jaxon när syrran åkte hem....

Ovido - Quiz & Flashcards